Vanliga frågor

Beställning

Kan jag avbeställa/ändra min order?

Självklart kan ni ändra er, skriv till support@bobbyharper.se så hjälper vi er. Tänk på att höra av er så fort som möjligt så ordern inte hinner skickas iväg.

Det står "Finns ej i lager" på en produkt. Kommer den komma in igen?

Det är lite olika. Hör gärna av dig till support@bobbyharper.se så hjälper vi dig!

Kan jag lägga till varor i min order?

Då vi erbjuder fri frakt så är det smidigare för er att lägga en ny order på det ni vill lägga till.

Vad kostar frakten?

Vi tillämpar alltid fri frakt.

Betalning

När kommer fakturan?

Om du har valt faktura som betalmetod skickas den via e-post så fort ordern har gått iväg från oss. Fakturan kommer från vår betalpartner Klarna. Har du inte fått fakturan så vänligen hör av dig till support@bobbyharper.se

Jag har ett presentkort som jag vill betala med, hur gör jag?

I kassan finns en ruta ovanför dom valda produkterna där det står rabattkod. Där skriver ni in er kod och trycker på "Använd rabattkod" så dras summan automatiskt av.

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

Vi använder oss av Klarna som ger dig möjlighet att välja mellan kortbetalning, fakturabetalning, delbetalning eller internetbanksbetalning. Läs mer om hur Klarna fungerar här.

Leverans

Hur lång är leveranstiden?

Beställningar som kommer in innan 14.00 skickas från oss samma dag. De ordrar som kommer in efter 14.00 skickas nästa vardag. Leveranstiden är 1-2 dagar från att det lämnar oss.

Vad kostar frakten?

Hos Bobby Harper är det alltid fri frakt.

Vem skickar ni med/Var hamnar mitt paket?

Alla beställningar skickas med Posten och normal leveranstid är 1-2 arbetsdagar. Vid mindre beställningar (t ex upp till fyra par strumpor) levereras de vanligen direkt i din brevlåda/brevinkast.

Vid större leveranser hämtas ordern vid Postens närmaste utlämningsställe.

Ångerrätt

Hur länge kan jag ångra ett köp?

Enligt distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Vi på Bobby Harper har valt att utöka denna ångerrätt till 30 dagar.

Förutsättningen är att produkten och förpackningen lämnas tillbaka i oskadad originalföpackning. Varan får då inte ha använts. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp.

Vad kostar det att returnera en vara?

Vid ånger betalar du som kund returfrakten. Du kan skicka det som vanligt brev och sätta på frimärke efter vikt. 

Reklamationer

Hur reklamerar jag en vara?

Vänligen kontakta oss på support@bobbyharper.se så hjälper vi er med reklamationen. Självklart står vi för frakten när det gäller reklamation.

När får jag tillbaka pengarna efter en reklamation?

Så fort returen är hanterad får ni ett e-brev av oss. Har du redan betalat kommer Klarna kontakta er  och återbetala era pengar. Har du betalat via kort kommer pengarna sättas in på det konto som köpet gjordes från. Det tar dock 1-2 bankdagar innan pengarna kommer in.